6 אביזרי רכב שכדאי לכם לקנות

במשך הזמן אט אט הפך הרכב שלכם למקום בו אתם מבלים זמן רב. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה שהרכב משמש אותנו לעיתים קרובות גם בשעות העבודה שלנו וגם בשעות הפנאי שלנו שכוללות סידורים ובילויים. לכן אביזרי רכב כבר לא נחשבים למותרות, אלא חובה של ממש כדי להפוך את הנסיעה שלנו ברכב לנעימה יותר ולנוחה יותר ולפעמים אפילו לבטוחה יותר.

 

אילו אביזרי רכב כדאי לקנות?

  1. אחד הפרמטרים שחשובים לאנשים רבים היא מידת הנוחות של הנסיעה. אביזרי רכב שיכולים לספק לך ולאורחיך את הנוחות הבסיסית ביותר, הם המושבים והריפודים של הרכב. בנוסף לנוחות, הריפוד חיוני גם למראה האסתטי של פנים הרכב. מושבים יכולים להיות עשויים מעור, מפרווה או מבד פשוט והם מגיעים בשלל צבעים. מגוון רחב זה מאפשר לכל אחד למצוא בקלות את סוג הכיסוי המועדף עליו, בהתאם לתחושה שהוא מעוניין לשדר.
  2. ישנם אביזרי רכב רבים המיועדים גם לחלקו החיצוני של הרכב שלכם: מדבקות רכב למשל יכולות לתת טאץ' אישי לרכב. אם אתם בעלי עסק תוכלו להדביק מדבקות עם הלוגו ו/או עם הסלוגן של החברה שלכם. אם אין לכם עסק או שלא מתחשק לכם להדביק סלוגן/לוגו, תוכלו לבחור בציור או בציטוט שאתם אוהבים במיוחד, כדי להעיד על עצמכם.
  3. מיגונים לרכב נחשבים כאביזרי רכב בטיחותיים, אך ניתן בהחלט גם אותם לשדרג. ניתן לקנות מיגונים בכל מיני צבעים, תוך התאמה מושלמת לצבע של הרכב שלכם ולאופי שלכם.
  4. עם אביזרי הרכב המשעממים ניתן  לכלול חיישני רוורס. לא כל רכב מגיע עם חיישנים, אבל שווה בהחלט להשקיע בהם. הם יכולים למנוע הרבה תאונות וביקורים במוסך, כיוון שבזמן הרוורס הם מתריעים מפני פגיעה ברכבים או בחפצים אחרים שמאחוריכם ושאינכם מסוגלים לראות.
  5. במידה ואתם לא ממש אוהבים לבקר במוסך כדי לנקות את המכונית שלכם אך גם לא אוהבים לשטוף אותו בעצמכם, אביזר רכב מושלם עבורכם הוא כיסוי לרכב. עם הכיסוי הנכון, תוכלו לשמור על הרכב שלכם מבריק לאורך זמן ממושך.
  6. נורות בתוך הרכב מסייעות מאוד למצוא דברים בתא הכפפות, לאתר דבר מה שנפל מתחת למושב, או אפילו סתם כדי למצוא את הארנק ולשלוף ממנו את התשלום המדויק הנדרש לחניון. אבל אפשר לשדרג אפילו אותן! ניתן לקנות בחנות אביזרי רכב נורות אולטרא סגולות שיכינו אתכם לקראת המסיבה שאתם נוסעים אליה. מה יותר טוב מלנסוע בחמישי בערב אחרי העבודה למסיבה? אבל אם אתם גרים רחוק ממקום האירוע, אתם יכולים לאבד את המצב הרוח בדרככם. נורות אולטרא סגולות בשילוב עם מוזיקה טובה, ישמרו עליכם שמחים ובמצב הרוח הנכון עד להגעתכם למקום האירוע.

לסיום נאחל לכם קנייה נעימה ודרך צלחה!

מכונות תפירה

מכונות תפירה שינו את פני עולם המלבוש והאופנה. אם בעבר תפירה של בגדים ומוצרי בד שונים הייתה עורכת זמן רב, וגם איכות התפירה והאסתטיות שלה הייתה מוגבלת, הרי שבזכות מיכון התהליך, ניתן לתפור במהירות, באיכות ובמראה טוב יותר מאי פעם. במהלך שנים רבות לאורך ההיסטוריה הייתה מיומנות בתפירה אחת מהמיומנויות הנפוצות והשימושיות ביותר, ורבים ייצרו עדיין את בגדיהם עבור עצמם, או לפחות תיקנו אותם בשעת הצורך. מאז שנות ה-80 של המאה העשרים חלה ירידה תלולה במגמה זו, זאת בשל תהליכים כלכליים וטכנולוגיים מרחיקי לכת.

מכונות תפירה

להמשיך לקרוא מכונות תפירה

פרקטים

פרקטים

תחזוקת פרקטים

טיפים ועצות על שמירת הפרקטים ותחזוקה שלהם:

לחות יכול להרוס פרקטים ?

אכן לא דבר שפרקטים אוהבים. לחות היא סוג של אויב עבור הפרקט, עלולה לגרום לפרקט לקבל בטן, שחלק מחתיכות הפרקט ירקבו ועוד. בעת ניקיון רצפת הפרקט צריך להימנע מלהשתמש בכמויות גדולות של מים, סמרטוט רטוב יספיק על מנת לקנות את הרצפה(כיום אפשר להשיג גם מתליות חד פעמיות שעושות את העבודה).

 

מה עושים עם הפרקט נרטב ?

במקרה של רטיבות בפרקט, יש לייבש אותו באופן מיידי על מנת שלא יחדור מים בין הרצפה לעץ. קודם כל לטפל בנוזלים ורק לאחר מכן לטפל בלחות שחדרה לרצפה. טריקים מאוד נפוצים בגלל יכולת הספיגה שלהם, הם השימוש בעיתונים או קרטונים דקים. יש אנשים המייבשים את הפרקט עם מייבש שיער אבל יש להיזהר מלשרוף את הפרקט כמובן. שיחידות מהפרקט נהרסו, יש להחליפן באופן נקודתי.

אפשר לתקן פרקטים ?

אם לא מדובר במקרים של הצפות, שריפה או לחות אשר הרסה בצורה קיצונית את הפרקט, אפשר לנסות להציל את הפרקט, יותר נכון להחליף יחידות מסוימות של רצפת עץ . ישנם מקרים שבאמצעות פוליש והברקה, ושילוב של טיפולים שונים נוספים אפשר להציל יחידות פרקט. בכל מקרה יש להתייעץ עם חברה המתמחה בנושא.

עיוותים בפרקטים?

כיום פרקטים מיוצרים באיכות מאוד גבוהה, עמידים מאוד ולכן כמעט ואין עיוותים בפרקטים, כמובן יש שוני באיכויות ואת זה יש לקחת בחשבון בעת בחירת רצפת עץ .

חומרים שמזיקים לפרקטים

חול ואבק בצורה מוגזמת לא יטיבו עם רצפת פרקט. על מנת לשמור על פרקט נקי ובריא עדיף להציב בכניסה לבית, שטיח כניסה, שישמש לסוג של מסנן וסופג חומרים לא רצויים בבית כגון לכלוך, חול, אבק, בוץ וכל דבר שיכול להזיק לפרקט. יש להתקין מגני רצפה לכיסאות ורהיטים אחרים אשר נהוג לגרור בבית.

ניקיון פרקטים

יצרני פרקטים רבים מזהירים מפני חומרים אשר עלולים להיות לא מתאימים לניקוי רצפת עץ פרקט וכמובן להזיק, לקצר את אורך חיים של הפרקטים. יש להשתמש בכמה שפחות חומרי ניקוי, ואם אין ברירה להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי מיוחדים לטיפול ושמירת הפרקט ולהקפיד לטפל על פי הוראות השימוש באריזות חומרי ניקוי אלה .

השמש יכול להזיק לפרקטים?

קרני שמש ישירות ברצפת הפרקט עלולים להזיק למראה שלה. חוץ מהצבת וילונות אשר יעניקו צל בשעות צהריים החמות, ישנם טיפולים מיוחדים להחזיר לחיים פרקטים אשר ניזוקו עם הזמן. יש להתייעץ עם חברות אשר מתמחות בנושא זה.

שקיות בד ממותגות

שקיות ממותגותשקיות ממותגות

עובד משרד יצא לארוחת צהריים וחזר עם Take Away ממקום חדש שנפתח זה עתה. עם הגעתו למשרד מיד עוררה הארוחה תשומת לב בעקבות המארז יוצא הדופן שלה – שקית בד מהודרת וממותגת, שהתבדלה כל כך מהאריזות האחרות הנהוגות באזור. בתוך שקיות הבד מושכות העין היו הארוחות ארוזות בקופסה מיוחדת ששידרה אף היא יוקרה ואיכות, אולם השקית החיצונית היא שפוגשת ראשונה את עיניהם של המביטים. המסעדה החדשה, סניף ברשת ידועה, ידעה כי באזור עסקים הומה אדם ומזללות עליה להתבלט ולמתג את עצמה כיוקרתית ואיכותית יותר, בעלת תשומת לב לפרטים – ומכאן המארזים המושקעים וגם שקיות ממותגות.

 

שקיות בד להפצת המותג

שקיות בד איכותיות הן דרך טובה לבלוט על פני המתחרים ולשמור את שם המותג בתודעה הודות לזמן שימוש ארוך יותר, ובו זמנית לעשות את כל זאת תוך שמירה על איכות הסביבה. כך אתם נהנים הן מפרסום והן משמירה על אקולוגיה בכפיפה אחת.

 

שקיות בד – מעודדות שימוש חוזר

 

שקיות בעלות לוגו מאפשרות לעסק להמשיך את פרסום שמו והשארתו בתודעת הרוכש גם לאחר סיום הקנייה. אולם בכל חנות ובית עסק מקבלים הלקוחות שקיות, ועליך להתבלט כדי שהלקוחות יבחרו להשתמש דווקא בשקית שלך לשימוש חוזר נוסף. שקיות בד הן כרגע באופנה, הודות למודעות הרבה ולטרנדיות של נושא איכות הסביבה. רבים מצטיידים בשקיות בד מהבית בדרכם לקניות במכולת או בסופרמרקט גדול בכדי להימנע משימוש בשקיות ניילון רבות בכל קנייה. על כן שקית בד נאה אותה יקבלו בעסק שלך תוכל לשמש עבורם לצרכים שכאלו, ועל כן לא תושלך הצידה כלאחר יד בגמר השימוש הראשוני בה.

 

שקיות הבד גם מצטיינות באורך חיים ארוך ובעמידות, וכן ניתן במידת הצורך לכבס אותן וכך לשמור אותן נקיות. כל אלו הופכים אותן לרב פעמיות, באופן שמאפשר שימוש חוזר לאורך שנים.

 

הפן האקולוגי של שקית בד

 

בד הינו חומר מתכלה, אורגני וטבעי, ידידותי לסביבה. בנוסף, כפי שצוין לעיל, שקיות הנתפרות מחומר גלם זה מעודדות שימוש חוזר באותה שקית על פני שימוש חד פעמי בשקיות רבות, וגם בכך הם תורמות למאמץ לשמור על כדור הארץ נקי, ירוק ובריא יותר עבור כולנו.

 

שקיות בד ממותגות

 

כפי שתיארנו לעיל, שקיות בד הן מוצר מיתוג נפלא לעסק המעוניין לשדר תדמית יוקרתית ומובחנת ממתחריו. על גבי המוצרים הללו ניתן להדפיס עיצוב גרפי ולוגו כראות עיניו של מזמין השקיות, בעיצוב שיהפוך את השקית למושכת עין, ליעילה מבחינה פרסומית, ולקורצת עבור המשתמש ללכת עמה באופן גלוי ומופגן ובגאון שוב ושוב – בעודו תורם למעשה מבלי לשים לב לפרסומו של המותג שממנו קיבל את השקית.

  • למידע נוסף על שקיות ממותגות
  • למידע נוסף על שקיות לעסקים

 

מוצרי פרסום – קד"מ

מוצרי פרסום – קידום העסק

אחת השיטות הטובות ביותר לקדם עסק, היא לעשות שימוש בפריטים שכולם צריכים, ולמתג אותם. מוצרי פרסום אלה יכולים להיות כמעט כל דבר: החל מעט הנושא את הלוגו של העסק, דרך חולצה או כובע שעליהם מודפסים שם העסק ופרטיו וכלה בצלון לרכב או בתיק לים הנושאים גם הם, כמובן, את כל פרטי העסק. אין ספק, כי מוצרי פרסום מסייעים לחשיפה של העסק בפני קהל גדול של אנשים, גורמים להם להיות מודעים לקיומו ולחלק גדול מהם גם לפנות אליו במידת הצורך. הנה לפניכם שתי דוגמאות שיתארו את ההשלכות החיוביות של חלוקת מוצרי פרסום (כמובן שישנו מגוון רחב מאוד של מוצרי פרסום, שניתן להתאים ללקוחות של העסק ולמטרות הפרסום).

פרסום

 

מוצרי פרסום – אביזרי שולחן

עסק או חברה הבוחרים להעניק ללקוחותיהם מוצרים פרסומיים המתאימים להצבה על שולחן משרדי, כגון מעמדים לכרטיסי ביקור, משחקי מנהלים, מעמדים לכלי כתיבה וכד', בהחלט יכולים להשיג חשיפה יפה בפני אנשים רבים. אביזרי שולחן ממותגים המוצבים על שולחן משרדי בהחלט יכולים לעורר שאלות כגון "ממי קיבלת", "מה פתאום קיבלת", שאלות שהתשובה עליהן תהיה פשוטה – "קיבלתי את זה מחברת X, היא החליטה לתת מתנה ללקוחות". כמובן שתשובה מעין זו תיצור שם טוב לאותה חברה, ובהחלט יכולה לסייע בגיוס לקוחות חדשים.

מוצרי פרסום – גם בים

עסק מחליט לבחור מוצרי פרסום כגון תיק לים או מגבת חוף, ועליהם דואג שיתנוססו שמו, הלוגו שלו ופרטי ההתקשרות. את המוצרים הללו הוא מחלק ללקוחותיו הקיימים, וחלקם הגדול עושים בהם שימוש כשהם הולכים לים. כשיושבים יחד עם עוד אנשים והם מזהים את שם העסק, הרבה פעמים מתעוררות באופן טבעי שאלות לגבי השירות שהעסק נותן, המחירים שהוא גובה והיחס שהוא מעניק ללקוחותיו. במקרה שאותם אנשים יזדקקו לשירותים מהסוג שמספק אותו עסק, בהחלט סביר להניח שהם יצרו קשר עם אותו עסק שפרסם את שמו על המגבת או על התיק, וששני הצדדים יצאו מרוצים.

מוצרי פרסום – מתנות חינם

ישנו, אמנם, פתגם שאומר, ש"אין מתנות חינם". במקרה של מוצרי פרסום זה לא ממש נכון. נכון שלעתים המתנות ניתנות חינם ללקוחות העסק או החברה כאות תודה על הצטרפותם לתוכנית מסוימת, אולם פעמים רבות הן ניתנות ללקוחות ותיקים רק משום שהם נשארו נאמנים לחברה במשך זמן רב ובכל מקרה – הלקוחות לא צריכים לשלם על המתנות עצמן ולו שקל אחד.

חלוקת מוצרי פרסום ללקוחות העסק בהחלט יכולה לפעול לטובת שימור לקוחות קיימים וכן לטובת גיוס לקוחות חדשים. בתי עסק רבים עושים בהם שימוש, ובהחלט רואים תוצאות בשטח. אם גם אתם מעוניינים לרכוש מוצרי פרסום, בצעו את הרכישה מחברה המציעה מגוון רב של פריטים מסוגים שונים, על מנת שתוכלו להתאים את המתנות שתחלקו לאופי הלקוחות שלכם. אנחנו בטוחים שבחירה נכונה תביא לתוצאות טובות.

 

מכונות אריזה

האריזה כבר מזמן הינה יותר מאשר האמצעי לשאת מוצרים ממקום למקום. אריזות כיום מסייעות בשמירה על מוצרים מפני פגיעות פיסיות ומפני פגעי מזג האוויר. הן גם משמשות כאמצעי שיווק לכל דבר ועניין, כאשר מיטב המעצבים התעשייתיים בארץ ובעולם משקיעים מחשבה רבה ביצירת אריזות המשלבות פרקטיות חסרת פשרות עם מראה אטרקטיבי שובה עין ומפתה.

במאמר זה נחזור שלב אחד אחורה ונדבר מעט על מכונות האריזה.

 

עיצוב אריזה וייצורה זה לא הכול. איכשהו, אריזה ומוצר צריכים לפגוש האחד את השני, וצריך לארוז כל מוצר באופן איכותי ויעיל. הסטנדרטים להם מצפים לקוחות כיום אינם מאפשרים עוד, ברבים מן המקרים אריזות מרושלות, או סתם אריזות לא מוקפדות. במילים אחרות, כדי ליצור אריזה מושלמת צריך להשתמש במכונות אריזה.

רק כאשר נזקקים למכונות אריזה מבינים למעשה כמה מפותח ומגוון התחום. ישנם המון סוגים של אריזות: אריזת שרינק, אריזת ואקום, אריזה בקרטונים ואריזת משטחים. מרבית האנשים אינם מקדישים לנושא יותר מדי מחשבה, אבל מאחורי כל סוגי האריזות הללו ניצבות מכונות אריזה מיוחדות, אשר פותחו במיוחד על מנת לבצע את עבודת האריזה על הצד הטוב ביותר.

גם בתוך הסוגים השונים של האריזות ישנה חלוקה לרמות שונות של מכונות אריזה, בהתאם לדרישות בעל העסק או המפעל. כך, למשל, בעלי עסקים קטנים או כאלה אשר מספקים מוצרים קטנים יחסית, יכולים למצוא מכונות עם מלחמים לסגירה הרמתית של שקיות, וכן מכונות קשירה אוטומטית או חצי אוטומטית. מפעלים, עסקים של חקלאות ועסקים גדולים, או כאלה המשווקים מוצרים גדולים יותר יכולים למצוא קווי אריזה אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לסגירת קרטונים, מכונות לעטיפת משטחים ומכונות בריק (אריזה בוואקום) שולחניות וריצפתיות.

השימוש במכונות אריזה אינו רק שאלה של נוחות או יעילות. עבור מוצרים כגון מוצרי מזון, תרופות, ציוד רפואי וציוד טכנולוגי שונים, סטריליות מוחלטת הינה הכרחית. השימוש במכונות אריזה ייעודיות במקרים אלה, הינו הכרחי על מנת לאפשר לחברות הללו להציע את מוצריהן, כאשר הם תקינים ומוכנים לשימוש.

למותר לציין, כי מכונות אריזה נבדלות זו מזו, לא רק מבחינת סוג האריזה אותה הן מבצעות, אלא גם באיכותן. כך, למשל, סביר להניח שניתן למצוא מכונות זולות יותר, אשר אמינותן לאורך זמן מוטלת בספק בהתאם. מאידך, ניתן למצוא מכונות אריזה מקצועיות, אשר מכירן גבוה בהתאם. מכיוון שגם עסקים ומפעלים שונים נבדלים זה מזה, ייתכן מאוד שאחדים לא יזדקקו למכונות המקצועיות והיקרות יותר, בעוד אחרים יהיו תלויים באמינותן של מכונות האריזה באופן כזה שלא יאפשר להן להתפשר על פחות מן הטוב ביותר בתחום.

בכל מקרה, כאשר מעוניינים ברכישה של מכונת אריזה, מומלץ מאוד לבחור בחברה מוכרת וותיקה, לקבל ייעוץ מקצועי מאנשים המבינים בתחום, ולא לצאת להרפתקאות לפי מה ש"נראה" מתאים או נכון. בחירה שת מכונת אריזה טובה יכולה להיות ההבדל בין הצלחה ובין כישלון, אובדן כסף רב ותחושת תסכול. כמו כן, יש לתת את הדעת לנושא האחזקה והתיקונים. גם מכונות האריזה הטובות והאמינות ביותר מתקלקלות לפעמים, וגם להן יש אורך חיים מסוים. בחירה בחברה אשר מספקת גם שירותי אחזקת מכונות אריזה ו/או תיקון מכונות אריזה מאפשרת ליהנות מחבילת שירות ארוזה היטב ובה שנים ארוכות של שביעות רצון וראש שקט.

שערים חשמליים

אין ספק שכל בן אדם רוצה לישון בשקט, לא רוצה לקום באמצע הלילה ולראות מהחלון איך גונבים את הרכב שלו או שאיזה בחור נכנס לעשות את הצרכים שלו דווקא בחנייה הפרטית שלנו ועוד מקרים לא נעימים.

בטוח תרצו לחיות בביטחון במקום הקדוש הזה בשבילכם, לדעת מי נכנס לשטח הבית שלכם, בשער הכניסה שלכם.

 

שער חשמלי – שקט נפשי

שערים חשמליים הם יכולים להעניק לכם שקט נפשי, ביטחון בשטח ביתכם, למנוע עד כמה שניתן כניסה של זרים לשטח הפרטי שלכם.

להמשיך לקרוא שערים חשמליים

שיטות לגיוס עובדים

גיוס עובדים הוא אחד מתחומי האחריות העיקריים של כל חברת / מחלקת משאבי אנוש. תהליך הגיוס מתבטא בהפצת מידע לציבור באמצעים שונים ומגוונים, לגבי המשרות הפנויות בארגון והצורך בעובדים בעלי נתונים מסוימים. קיימות שיטות רבות לגיוס עובדים, הן מתוך הארגון עצמו והן מחוצה לו. במאמר זה נסקור 2 שיטות מרכזיות לגיוס עובדים.

 

1. גיוס עובדים פנימי – פרסום בחברה

כשחברה נדרשת לאייש תפקיד מסוים, היא יכולה לפנות קודם כל לעובדים הקיימים בחברה ולהציע להם את התפקיד. במסגרת שיטה זו, מחלקת משאבי אנוש תפרסם מודעה ובה דרישות התפקיד, תיאור העיסוק, מי יהיה המנהל האישי (חובת דיווח) והיקף המשרה.

חשוב מאוד להבחין בין גיוס פנימי באמצעות פרסום בחברה לבין גיוס פנימי באמצעות מכרז. אמנם בשני המקרים מדובר בגיוס עובדים מתוך הארגון, אולם מכרז הוא חובה של הארגון כלפי עובדיו, והוא נהוג בדרך כלל במקומות עם ועד עובדים חזק, שהבטיח שלעובדים הקיימים תמיד תהיה עדיפות בכל הנוגע לקידום. לעומת זאת, גיוס עובדים באמצעות פרסום בחברה הוא אינו חובה של החברה כלפי עובדיה. לכן, החברה לא תפרסם כל משרה פנויה, ובדרך כלל לא משרות ניהול בכירות.

שיטת גיוס עובדים זו היא זולה ומהירה יותר בהשוואה לשיטות גיוס עובדים חיצוניות. היא חוסכת גם בהוצאות ההכשרה לעובד החדש, שכן הוא מכיר את החברה טוב יותר מכל עובד חיצוני אחר. החברה יודעת בדיוק איזה עובד היא מקבלת, שכן יש לה חוות דעת והערכות ביצוע לגביו. ובנוסף, גיוס עובדים פנימי מגביר את המוטיבציה בקרב יתר העובדים, שכן הוא מוכיח שיש אפיקי קידום בחברה, וכי עובדים טובים זוכים לתגמול.

2. גיוס עובדים חיצוני – פרסום מודעות דרושים

זוהי אחת השיטות הנפוצות ביותר לגיוס עובדים מחוץ לחברה, אולם לא בהכרח השיטה היעילה ביותר. כדי להבטיח שגיוס עובדים בשיטה זו אכן יהיה יעיל, חשוב מאוד לבחור בעיתון המתאים לפרסום מודעת הדרושים:

  • מקומון – גיוס עובדים באמצעות מודעה במקומון מקנה לארגון מיקוד גיאוגרפי, ופנייה לעובדים במקום גיאוגרפי מוגדר. כמו כן, פרסום במקומון הוא זול יותר, תדירות הפצתו היא גבוהה והוא מאפשר להגיע לקהל רחב של עובדים פוטנציאליים, שכן הוא מחולק בחינם. גיוס עובדים באמצעות מודעה במקומות לא מתאים לכל עיסוק, ובדרך כלל ישמש לגיוס עובדים זוטרים ולא מקצועיים.
  • ביטאון מקצועי – גיוס עובדים באמצעות מודעה בביטאון מקצועי מקנה לארגון מיקוד מקצועי, שכן את הביטאון קוראים רק אנשים מהתחום הרלוונטי לו. פרסום מודעה בביטאון מקצועי אינו יקר בדרך כלל, אולם מכיוון שתדירות הופעת הביטאון היא בדרך כלל אחת לרבעון, קשה מאוד לתזמן את פרסום המודעה למועד בו אנו זקוקים לעובדים.
  • עיתונים ארציים יומיים – גיוס עובדים באמצעות פרסום בעיתונים אלו מאפשר לשלב בין פריסה ארצית והגעה לכמה שיותר מועמדים פוטנציאליים, יחד עם חלוקה לאזורים (כי ישנה חלוקה פנימית לאזורים גיאוגרפיים). בעיתונים הארציים יש גם חלוקה פנימית לפי עיסוקים, ותדירות ההפצה היא גבוהה מאוד (פעמיים בשבוע או אפילו כל יום). בגלל שילוב היתרונות הללו, מרבית החברות משתמשות בכלי זה לגיוס עובדים.

וכמובן פרסום במאגרי משרות דרושים באתרי האינטרנט השונים העוסקים בנושא.

מזגנים

איך בוחרים מזגן טוב?

החלטתם לבחור מזגן, ואתם מתלבטים בין מספר אופציות? אתם מבולבלים ואין לכם מושג על מזגנים?

הנה מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת מזגנים :

• כמה אתם מוכנים להשקיע?

• מותג מעודף

• אחריות, כמה שנים מקבלים אחריות על המזגן, ומה כולל(ראו תמיד העיון רב את האותיות הקטנות)

• חדרים בבית, האם יש צורך למיזוג מרכזי?

• עוצמת הרעש של המזגן

• חיסכון בחשמל, הכל תלוי בדירוג האנרגטי של המזגן, שמצוין על המזגן עצמו. מאותA עד G, A נחשב ליעיל ביותר מחינת אנרגטית וכמובן חוסך חשמל. זהו שיקול מרכזי ברכישת מזגנים, שהרי הפעלת מזגן עולה הרבה כסף, במיוחד בימים שמזג האוויר הוא קיצוני(קור- חום). מזגן חסכוני אולי יעלה יקר יותר אבל לטווח הארוך זאת השקעה נבונה.

 

מהם סוגי המזגנים?

מזגני חלון: מזגנים אלה הם מהדור הישן, ובגלל הרעש וצריכת החשמל הגבוהה כבר לא משווקים אותם

מזגנים עיליים: מזגנים מסוג זה מותקנים כשני מטר מעל הרצפה(היחידה הפנימית). הם המוכרים והמבוקשים ביותר. מזגנים אלו הם יעילים במיוחד לקירור חלל מכיוון שאוויר קר המגיע מלמעלה חייב לרדת למטה. מזגנים אלה הם יעלים יותר בחדרי שינה. היתרונות של מזגנים מסוג זה הם העבודה השקטה, מחיר סביר, חסכוני ויחסית במימדים קטנים.

מזגני רצפה: כמו שהשם שלהם אומר לנו, מזגנים אלה ממוקמים קרוב לרצפה, צמוד לקיר. הם מסוגלים לקרר שני חדרים דרך קיר משותף, לדוגמה חדר שינה וסלון שהקיר משותף ביניהם.

מזגני תקרה: מזגני רצפה מותקנים בצמוד לתקרה.

מזגני אינוורטר: טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת חסכון בחשמל, מנטרלת את תחושת היובש שקיים במזגנים אחרים, שקטים, מפיץ אוויר נקי, ניקוי אוטומטי ועוד יתרונות רבים.

מזגני רב מאייד: מערכת מיזוג מפוצלת, מורכבת ממספר יחידות בתוך הבית המחוברות ליחידה חיצונית אחת. אפשר לשלוט על כל יחידה בנפרד.

מזגנים מיני מרכזיים: מזגנים חזקים מאוד. דוחפים אוויר בתעלות המגיעות לכל חדר בבית. כמובן שהיתרון הוא ביחידה אחת אשר ממזגת את כל הבית ולרוב שקטה מאוד. החסרון המרכזי במזגנים אלה הם המחיר הגבוה, התקנה לא זולה וגם לא פשוטה ולא חסכוני.

מזגנים ניידים: מזגני ריצפה, שאפשר לנייד אותם ולקרר כל חלל בבית. מתאימים במיוחד לשוכרי דירה. החסרון העיקרי : הם רועשים מאוד, דורש החלפה ואספקה של מים בתדירות רבה, לא חסכוני.

מקווה שלאחר קריאת מאמר זה על מזגנים תוכלו להתאים את סוג המזגן המתאים ביותר עבורכם.

רוצים עוד מידע על מזגנים, כנסו כאן לעוד מאמר " מזגנים – איך לבחור את המזגן הנכון? "

כלים סניטריים ושיפוץ חדר האמבטיה

  • בשעה טובה ומוצלחת חסכתם מספיק כסף והחלטתם לשפץ את חדר האמבטיה והשירותים. אך לפני שתצאו לחניות חומרי הבניין ותתחילו לבחור כלים סניטריים ואריחי קרמיקה, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא. כאן תוכלו למצוא עצות מועילות לעיצוב חדר האמבטיה והשירותים, ובפרט בנושא בחירת ומיקום הכלים הסניטריים.

בחירת אמבטיה

האמבטיה שייכת לקטגוריית הכלים הסניטריים החיוניים. הטרנד האחרון בתחום האמבטיות הוא בחירת אמבטיות ענק, שמקנות תחושה של ג’קוזי בבית הפרטי. אולם לפני שאתם רוכשים אמבטיית ענק, קחו בחשבון שהדגם האופנתי כיום, של אמבטיות פרי-סטנדינג (אמבטיות שלא מחוברות לקיר) תופסות חלל רב יותר, ובדרך כלל לא יתאימו לחדרי האמבטיה הסטנדרטיים. אמבטיה שכזו לא תהיה פונקציונלית ותקשה על התנועה בחדר.

חשבו פעמיים לפני התקנת ג’קוזי

גם ג’קוזי הוא חלק מהכלים הסניטריים, אם כי הוא פחות נפוץ בדירות ובדרך כלל נועד בעיקר בשביל לעשות רושם על האורחים. גם אם התלהבתם מהג’קוזי שהיה בצימר שבו ביקרתם לאחרונה, אין זה אומר שתנצלו מדי יום ג’קוזי בביתכם. לכן, אם אתם לא מתכוונים להשתמש בו מדי יום, עדיף שתוותרו על הג’קוזי ותחסכו לכם תחזוקה שוטפת וניקיון שבועי למניעת הצטברות חיידקים.

בחירת האסלה ומיקומה בחדר

חדרי אמבטיה רבים משולבים יחד עם חדר השירותים. לכן, גם אסלה היא אחד הכלים הסניטריים הנפוצים שרבים מחליפים בעת שיפוץ חדר האמבטיה. אולם כשמעצבים את חדר האמבטיה חשוב לזכור כלל עיצובי חשוב: אסלה היא לא הדבר הראשון שאתם רוצים לראות כשאתם פותחים את דלת החדר. לכן, עדיף למקם אותה בצד החדר.

אם יש לכם חדר קטן מומלץ לבחור באסלה תלויה שתופסת פחות מקום. את המתקן לנייר הטואלט מומלץ להתקין על אחד הקירות שלצד האסלה ולא בקיר שמאחוריה, ולהקפיד שהוא יהיה בגובה האסלה.

כיור האמבטיה ומשטח השיש

אחד הטרנדים האחרונים בתחום הכלים הסניטריים הוא התקנת כיור ללא משטח שיש. בחדרי אמבטיה קטנים במיוחד לעיתים אין ברירה אלא לוותר על השיש. אולם בחדרי אמבטיה סטנדרטיים משטח שיש הוא חיוני. מסביב לכיור צריך להיות אזור מרווח שבו תניחו את התמרוקים וכלי הרחצה שלכם, במיוחד אם בבית יש מספר נפשות.

מיקום הברזים לכיורי האמבטיה

כל הורה לילדים קטנים יודע שלעיתים רבות הכיור משמש גם כאמבטיה: כדי לשטוף את ישבן התינוק, כדי לחפוף את הראש וכו’. לכן, בתכנון מיקום הכלים הסניטריים בחדר חשוב מאוד למקם את ברז האמבטיה במקום גבוה. כך גם לא תצטרכו להתכופף הרבה כשתצחצחו שיניים.

גודל ראשי המקלחת

בחירת כלים סניטריים דורשת גם התייחסות לאביזרי האינסטלציה, וגם כאן יש אופנות וטרנדים. ראשי הדוש הגדולים הם המילה האחרונה בעיצוב חדרי אמבטיה, והם נראים מפוארים ומפנקים במיוחד. אולם אם בביתכם יש צנרת ישנה ובה זרם מים חלש, ראש הדוש הגדול לא יועיל לכם. ראש דוש בקוטר של 25 ס”מ או יותר יפיק זרזיפי מים דקים ומעצבנים אם בביתכם אין לחץ מים גבוה.